vrijdag 29 mei 2015

Kale kop

Er word beweerd dat honden op hun baasje gaan lijken. Dit geld ook voor mini's.
Zo heeft deze mini een kale kop gekregen.

Omdat ik soms maar even tijd heb en schoon wil blijven, doe ik aangepaste klusjes.
Zoals de kabelboom verwijderen. Deze connector komt zo als laatste uit dat gaatje. Die moet er dus later als eerste zo in.
Na een beetje krabben bleek de vorige restaurateur het dienblad van zijn moeder in de voetenbak te hebben gelast/ gekit. ik zou het zo kunnen laten...

Goed, de originele kop. Vanuit dit punt gezien in redelijke staat.


 Ow, even tussendoor wat beugeltjes onroest.

En het spruitstuk even zwart gespoten. Ja als de motor draait is het er zo vanaf, maar dat duurt nog wel even en zo ziet het er knap uit.

De rockers zijn eraf. die zien er goed uit.


 OEF
 Stoelpootjes aanpakken.

 Ketting takel opgehangen.

 Bedienings ketting ingekort. Wasalleen maar lastig.

Kleppen verwijderd. Klep 2 en 3 met enige liefde moeten verwijderen. bij klep 3 kwam zelfs de geleidebus mee omdat deze volledig vast geroest zat.
De kachelkraan had 1 veel te groot tapend. bovendien had ik die afgedraaid. Deze uitgeboord.
Misschien dichtlassen en opnieuw draad tappen.


 Heb nog een donormotor uit de rode mini.

 Opmerkelijk goede staat. Als het niet goedkomt met de andere is dit een optie.
 O ja, speciaal gereedschap, Kleppentang haha.

 Zo de 2e kale kop vandaag.


 Kopje is wel mooier, maar ik ga toch in de 1e instantie voor de andere.

groetjes Peter

Geen opmerkingen: