donderdag 11 juni 2015

Oor en oog strelend

De groene mini heeft nog wat details die moeten worden afgewerkt. Mieke merkte op dat er geen radio in zat. Ik had daar geen erg in omdat ik graag naar de muziek van klepjes en fannetjes luister. Ja de uitlaat vind ik wat te braaf, maar daar wacht ik mee tot ik hem er onderuit rijd.

Goed, radio en Boxen.
Ik had nog een paar aardig klinkende boxen van een stereoset, welke na een geringe aanpassing onder de bank pasten.


Leuk avontuur voor de zondagmiddag. Klinkt niet onaardig.

Ow ja de radio.
In onze Kia (je moet ook met enig zekerheid van starten naar je werk kunnen) zat een mooie radio met mp3 speler. Helaas geen bluetooth, dus een andere gekocht met 1 knopje anders. een beetje boren in mijn nieuwe dashboard (wacht altijd tot de vrouw niet kijkt!) en we kunnen bellen.
Maar ja, dan heb je ineens een mooie radio over...  Eens kijken of we hier wat mee kunnen.

 Staat wel stoer.
 Even met de slijptol...

Montage in mini stijl.
Frontje Kia.
 Zagen, vijlen

Muziek!
Dashboard beetje rommelig. Even aanpassen...

 Ik tracht de ministijl te handhaven. Dit valt niet mee want dat vakje met het doekje is voor een radio haha.

Vuren met meranti triplex. Rechter deeltje heeft bovenin een zwarte vlek. Ik wilde dit hoekje zwart spuiten om de contour van het dashboard te volgen. verf liep uit, nieuw plaatje gemaakt.


Passen, meten, zagen en opnieuw.




 Hoe laat je zo'n klepje netjes scharnieren?

 Alle deeltjes in de lak.

Alles weer glad geschuurd en de deeltjes in gelijmd.
Het eindresultaat volgt.
Het zit er strak in, maar moet nog even piepvrij tijdens de rit.

Tot gauw, Peter

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Peter,

Weer goed bezig zie ik. En alles weer volgens de standaard perfectie!!
Mooi! Ik heb trouwens nog 2 gloednieuwe schokdempers liggen voor de achterzijde van een Mini!
Vast iets voor jouw!!