zaterdag 16 mei 2015

Auto wassen voor gevorderden.

Je kan wel lekker aan het slopen, maar dan heb je aan het einde een grote berg met vette onderdelen.
Vandaag even wat onderdelen aangepakt. Eerst maar eens ontvetten om verder te kijken hoe we het zo origineel mogelijk kunnen opknappen.

 Eerst maar eens lekker poedelen in een badje van benzine.

Spoelen we na in een bad met allesreiniger

 Beter.
 En zoals dat ook in de wasserette gaat, drogen we met lucht..

 In het bakje zie je het oliefilter huis. de vorige restaurateur had het deels groen gekalkt, dus het ligt hier in de week. dat ding is van aluminium. Die poets ik dus op en dan in de blanke lak. Zo heeft de volgende restaurateur ook weer iets om over te zeuren...
Startmotor, ontsteking, spruitstuk en wat klein spul, liggen klaar voor de volgende fase.
Wel grappig dat ik een uur heb zitten krabben en poetsen aan eer roestige toeter. Voorzichtig want ik wilde er geen vloeistof in wilde hebben. Blijkt dat ding het niet te doen, grr. Nou, reken maar dat die binnenkort toetert, al moet ik er een nieuwe spoel in wikkelen!



2 opmerkingen:

renzo zei

Erg interessant zeg! Super om te zien dat je meer schoonmaakt dan alleen de buitenkant.

Pieter zei

Des te beter je een auto onderhoud des te langer deze auto meegaat. Ik vind het dan ook top om te zien dat je niet alleen de buitenkant van de auto schoonmaakt, maar de gehele wagen!