vrijdag 29 mei 2015

Toeteren op zondag

Bij ons in Huizen zijn ze van de zondagrust. Met toeteren maak je dan geen vrienden.
Gelukkig kreeg ik vrijstelling. Die van mij deed het toch niet...
Na de kleine frustratie uit mijn vorig bericht, dat zelfs de toeter stuk was, heb ik dit zeer gecompliceerde apparaat uit elkaar gepeuterd.


De aansluit lipjes  vielen er al af toen ik er naar keek. Deze zaten geklonken en na een poging tot solderen bleek dit vrij kansloos. Dan maar onder de boormachine.


Ik lijk wel gek, want wat kost zo'n toeter nou?
Maar ja, grote kans dat dit de originele uit 1968 is. Die wil ik redden!

 De toeter emergency kit.

Het bleek dat 1 onderdeeltje te goed was. De "onderbreker" wist niet meer van ophouden.
Wordt vervolgd, want ik mag vandaag niet toeteren haha.

Edit 11-6-2015


Beter dan nieuw! Hij toetert weer als een malle, glimt weer en heeft degelijke schroefaansluitingen gekregen.
Dus klaar voor over een paar jaar...



 Kleppendeksel mooi glad gemaakt. Is toch het eerste wat je ziet als je de motorkap opent.
 Motorkap? waar heb ik die gelaten? Nou, die heb ik toch het 1e jaar niet nodig.

- commercial - Dit spul is goeoed. alleen het busje wil niet altijd spuiten. gelukkig hebben ze nu vernieuwde busjes, pech dat ik nog een aantal van deze heb.

Edit 11-6- 2015.
Eigenlijk gaat het op dit moment niet zo goed met het kleppendekseltje.
Na een mooie 1e zwarte laag hammerite, vond ik het nodig om hem op te schuren voor een superglad resultaat. Hammerite is pas na zes weken overspuitbaar... resultaat was een rimpelhuidje passend bij zijn leeftijd. We doen het truukje nog eens over...

Geen opmerkingen: