dinsdag 5 augustus 2014

Nog wat aandacht nodig


17-4-2013
Het plan is om met de groene mini lekker te rijden en de serieuze dingen aan te pakken, wanneer de rode ook rijd.
Vorige week kon ik het sein: "piep, ratel en rammelvrij" geven.
De meeste bijgeluiden waren te wijten aan een liefdeloze gagage, waar spacers en rubbers achterwege zijn gelaten na het vervangen van de waterpomp. wat mij ook verbaast is dat dan niet meteen het V snaartje mee is vervangen. 5 euro en op dat moment geen extra werk.
Verdere avonturen met foto's:


2x steken en ons groentje staat op de plek waar vroeger de motor stond


Schutting weer terug gerold. Mini kan af en toe op straat gluren wanneer de poort open staat.

"nieuwe" deur gescoord. Wiel moest er even af om makkelijker bij de bevestigingsbouten van de deur te komen.

Half rot gedraaide  wielmoeren met chrome kapjes die er niet af willen en ook nog een slotmoer waarvan ik de "sleutel" gelukkig van gevonden heb. 1 bout ging echt niet, omdat die meer rond dan 6kant was. Hier heb ik een kleinere maat dop op gemept (bougie dop). hier paste de kruissleutel weer op.
Je zal maar met een lekke band in het donker langs de snelweg staan... Binnenkort gauw nieuwe woelmoeren.

De oude deur


Roestverwijderen, the easy way.


Nieuwe deur. Beetje jammer dat deze iets groener is. Bovendien sloot hij aan de bovenkant totaal niet aan.
Knie ertegen, 3x ademhalen en buigen maar... pff gelukt eng klusje. De streep zat totaal niet in lijn. Beetje fohnen, cleanen en ... haha hammerrite streep geschilderd.

Resultaat. Jammer van de kleur, maar het is tijdelijk en verder een goed deurtje.
Natuurlijk moesten bekleding en hendeltjes ook worden overgezet.

 Kijk eens achterin. Wapens aan boord?? Ik laat het nog weten hoor.



Dinsdag 16 april, ziek, flink wat verhoging en spugen. Had gelukkig een paar flesjes water bij me, maar het kwam er van boven en van onder weer uit.
Het begon voor een stoplicht. ineens veel "rook". Dus ik schrikken omdat de 1e gedachte was dat we in de fik stonden. En wat doe je dan, je rukt je telefoon uit de houder om die te redden. Blijkt het stoom te zijn...
Rustig huiswaarts en veel rust onderweg.

 Eerst voor het huis gekeken, maar de lekkage was moeilijk te lokaliseren.
Auto toch maar achter gezet om vervolgens vandaag met wat rust een pad naar het gat vrij te maken.

Eerst de klep maar eens weg. 


1 uitgang van de waterpomp hoort afgedopt te zijn omdat deze bij dit type motor niet gebruikt wordt, om maar niet te zeggen dat er een verkeerde waterpomp in zit.
Deze heb ik opnieuw afgedopt met een stukje slang met een dikke bout in het uiteinde.
het ergst lekken was over, maar niet alles. Nu dacht ik dat het de onderste slang aan de waterpomp was.
klem aangedraaid, klem verschoven, klem kapotgedraaid en extra klem erop hielp niet. 
toen de slang losgehaald, er een randje afgehaald en weer gemonteerd met 2 nieuwe klemmen. Zo, mooi nog lekken, ik word gek. Blijkt toch dat 1e afdop slangetje nog te lekken. Deze ook nog iets ingekort, nieuwe klem en dicht. vullen starten, ok.
Deze auto heeft ook een extra elektrische fan. een stemmetje zei tegen mij dat ik deze nog niet heb horen aanslaan. Aan de onderkant van de radiator zit een thermostaat. stekkertjes tegen elkaar en daar gaat de fan draaien. Dat is verdacht. Dus ik denk: ik pak die thermostaat er even uit. De auto staat op oprijbokken, waardoor ik erbij kon via de onderkant. Ik dacht (en dat moet ik dus niet meer doen) dat ik het model kende vanuit de elektronica en dat deze tegen de behuizing zat met een klemmetje. Hij zat wel vast. Dan maar even een schroevendraaier er tussen en... warme douche!
Ik wist niet dat ik nog zo snel ben met het onder een auto uitkruipen haha.
Thermostaat getest en schakelt niet meer.
Morgen maar eens rondbellen en dan hopen dat er verder geen motorschade is ontstaan van dit oververhitte avontuur.
De Mini's zijn voor hobby, dus ik blijf lachen! En als hij morgen weer rijd, ben ik nog trotser op mijn mini en mijzelf. Ik was alleen bang om zondag niet met de mini naar de clubdag te kunnen. Ik denk dat het toch zal gaan lukken.
Tot gauw, Peter

18-4-2013 update.
Groentje rijdt weer alweer.
Kosten: wat slangklemmen, radiator-thermostaat, radiatordop en voor de zekerheid wat kabelschoentjes.
Uiteindelijk bleek de radiatordop rot en greep de elektrische fan niet in omdat de thermostaat niet schakelde.
groet, Peter

Geen opmerkingen: