woensdag 8 juli 2015

150 kilo lichter

Afgelopen week naar het britisch autojumble geweest. Daar 2 mooie dingen kunnen scoren, n.l. de originele gebruiksaanwijzing en een nieuwe originele kentekenplaat verlichting voor de mk2. Verder was het een mooie dag met veel bezienswaardigheden.
Hier nog een foto van het nieuwe dashboard van de groene mini.

Ben er zelf erg blij mee.
Zo, nu even over het grotere project.
De motor moest er uit. Geinig klusje.


 Eerst de bediening van de staartbak verwijderd.

Aandrijfassen moesten ook los. In mijn onwetendheid met moeite een koppelstuk (gekruiste ding op foto boven) los gemaakt. Later zag ik dat ik ook gewoon het trekbandje door kon knippen en de as er uit trekken. Het brute avontuur van het moertje van de naaf halen zal ik je besparen...


Na deze les lag de as van de andere kant er na een half uurtje naast. Aan de rest van het plaatje is te zien dat ik bijna klaar ben haha.


De leiding van de koppeling ook "gedemonteerd"


Het laatste boutje en...


 150 kilo lichter.


Het zal wel even gaan duren voor dit gat weer gevuld gaat worden.
Verder ben ik druk met uitkrabben van dakrandjes en ben ik een hydraulische pomp aan het maken om de vering weer te kunnen vullen. Als dat is gelukt, kunnen de subframes er onderuit.

Zondag 20e Swetterhage Run. met 150 mini's een 12 politie motoren als begeleiding scheuren we met een gangetje van 25km/h een mooie route waarbij we de bewoners van Swetterhage een mooie middag bezorgen.

Tot gauw maar weer.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent nog steeds "goed" bezig ouwe!
Heb je een tijdje niet gevolgd, maar ben onder de indruk!
Zelfs een blok er ff uit takelen is voor jou zo te zien...........
Appeltje ....... Eitje..........

XXL-man zei

Hee Mr. T.
Leuk om weer eens van je te "horen".
Vanaf oktober heb ik ook een carrière move....
Groetjes Peter

petra zei

Succes met je carrière move.
Dat ze jou over het hoofd zien snap ik niet;-)

gr Petra