woensdag 4 maart 2015

Technische uitdagingen aangepakt

Na de zomervakantie zo onder een zeiltje onder het afdak gezet. Lijkt al heel wat, maar technisch gezien was er nog wat liefde nodig.
 Eerst het roggelende geluid van een as in een lager bij een voorwiel.

 Ja, tijd voor een donor.

 Die wilde eigenlijk niet..
 Toen hadden we nog olielekkage. Ja dat komt wel eens voor bij een mini. Helaas was het de kering van de distributie. Nou, het kan met de motor in de auto, maar of je daar nou echt vrolijk van wordt..
Natuurlijk ook de verkeerde onderdelen besteld..

 Zo hield ik het vliegwiel tegen.

 Met de radiator eruit meteen maar wat roest behandeld

 Volgens mij heb ik de enigste mini met een gat in het voorsubframe. Nu maar lassen en van de winter een ander frame er onder.

 Radiator even opgefrist. moest toch op onderdelen wachten.

 Relais van de startmotor ook schoon gemaakt.

 Likje hammerite over mijn kunstwerk


 Nieuwe subframe rubbers. preventief.

Nieuwe rubbers in onderste hondebot.
Niet dat ik zo graag rubbers vervang, maar er klinkt ergens een bonkje als ik het gas loslaat.

 Omdat ik niet meer met roestige klemmetjes wilde werken, heb ik de afwerklijsten met bruislijm aangebracht. Voor het spuiten was makkelijker geweest.

 De uitlaat raakte de onderkant van de auto. Dit kwam door mijn zelf tussengelaste flexibel deel.
Dus doorgeslepen en opnieuw gelast.

 De mini lag links op zijn stootrubber, dus moest de veerbol worden vervangen.

 Zelfgemaakte veercompressor.

 Draagarm eruit.
 Hulpgereedschap aangepast

 Survival praktijken om nu die arm weer over de fuseekogel te krijgen.
 Helaas was het CO niet goed voor de APK.

 Helaas het hele spruitstuk moeten demonteren om de lambdasonde te kunnen vervangen.

 Deel uitlaatspruitstuk pakking. Best kritisch, dus een verse pakking.


 Ow wat zat die sensor vast. Heet stoken en beuken, pff.

 Als dat maar weer goed komt...
 Dit, samen met 2 stuurhoezen was nodig om APK gerechtigd te worden.
3-3-2015 na anderhalf jaar kunnen we weer rondtuffen!
Teruggekomen van de APK rij ik achteruit tegen de garagedeur aan.
Hoe is het mogelijk. Ik heb al 20jaar niks geraakt. Bumpertje nodig grr.


Geen opmerkingen: